Kungakedja

Nu har jag friskat upp minnet på hur man gör kungakedja. Fick frågan om jag kunde fixa ett armband & nu är det klart.
Det är kul att göra kedjor med denna ringteknik. Det omständiga är att göra alla ringarna (och att komma ihåg vilken tjocklek det skall vara på tråden & att få rätt innerdiameter på ringarna för att allt skall stämma). Men när bara alla ringarna är gjorda börjar det roliga arbetet med att sammanfoga dem.
 
Jag har även gjort en liten Diabasberlock till ett armband.
 
En liten, liten stund idag glimrade solen till här. Underbart, efter lång tid med bara gråmulet väder.
Vi passade på att ut & ta en liten djurrunda. Vi har bara ett litet hinder att övervinna på vägen ut..
Vi är barrikaderade, nästan som av en vallgrav. Men med lite knixande & omvägar går det att ta sig förbi.
 
Herkules låg & vilade middag när vi kom till stallet. Flipper steg upp när vi kom.
 
Nu skall jag passa på att göra fler ringar så jag har till fler kungakedjor, medan jag minns hur stora ringarna skall vara.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback