Kossor & anndra djur

Det ÄR vår i luften idag! Jag är alldeles säker, jag känner det tydligt. Ja, ja, jag VET att det kommer att bli bakslag & jag visst blåser det som tusan ute, men ändå. Den är på väg. Gött!!
 
Ikväll börjar silversmidet igen. Torsdagskvällar är högtidskvällar, helt vigda åt silversmidets ädla konst. Ikväll skall det blir ett älghuvud, har jag tänkt mig. Ett lite roligt älghuvud i silver med stor Diabasmule.
 
Eftersom det blir mycket djurteman på årets utställningar är det mycket djur som figurerar i tankarna. Här ett par exempel på våra målade hängen, där Karin Thuresson stått för målningen:
 
 
 I måndags på keramiken började vi på mer som skall passa in på temat. Jag började på en liten keramikkossa som står på tork nu för vidare bearbetning nästa vecka.
 
Idag har stackars sjuke sambon varit hos doktorn. Eftersom jag visat så bristande förståelse hoppades han på bättre förståelse på läkarstationen, där han säkert skulle få pencillin mot hans förmodade lunginflammation..
Ack så besviken han var när han kom hem utan medicin- det finns ju inte så mycket medikamenter mot förkylning ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Fniss...så olika gubbar vi har ♥
När T öppnar munnen för att "gnälla"...då är det ALLVAR & ambulans som gäller!
En vän sa en gång att T är "förkyld som en kärring". Jag såg oförstående ut...jo...en kärring gnäller inte över lite förkylning. Alltså är T förkyld som en kärring !!
Kram och lycka till med alla era projekt!

Svar: Ja, då får jag nog säga att herrn här blir förkyld som en hel karl ;) Tackar för lyckönskningarna, de värmer gott. Kram!
Pia Lindberg

2013-02-01 | 08:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback