Snapphane

En spännande & händelserik dag för Lindberg Diabas & Silver!
 
Olofströms kommun är ju uppmärksammade & prisbelönade för att de är så duktiga på att jobba med kultur. En projektgrupp från dem håller på med ett spännande konstprojekt tillsammans med två konstnärer från Holland. Idag var de på besök hos mig i lilla verkstaden & så tog jag med dem till Christer Bording, där vi hade ett trevligt möte med intressanta diskussioner & inte minst väldigt goda semlor. Det skall bli mycket intressant att se hur det hela utvecklas.
 
Sedan fortsatte jag till Osby för att leverera en ljuslykta som var beställd med en Snapphane på.
Beställaren var nöjd och önskade flera nya produkter framöver. Då blir man ju så klart väldigt glad. Här är det kombinationen Diabas/målade motiv som efterfrågas, så Karin är också med på noterna.
Här är ljuslyktan med Snapphanen som smyger fram bland buskarna.
 
Nu skall jag ta och skriva lite på vår bok innan jag knyter mig. I morgon bitti bär det till fårhuset i Santatorp. Lite gullande med lammen & så kanske vi kan göra någon lite nytta där också imorn. Sedan skall jag hem & ha öppet för kunder & så skall jag göra lite handtagsknoppar i Diabas, till Karins målade nyckelskåp. Ser ut som att vi får en lokal leverantör till nyckelskåpen nu också, toppen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback