Räddad!!

Igår hanns det inte med något bloggande.
Vi lärde oss hur det går till när man kollar hur många lamm varje får skall få. Ett fyrtiotal tackor kollades, ett helt gäng med nya lamm väntas framåt sommaren.
 
Idag lyste solen så vackert på morgonen så det lockade verkligen till en djurrunda ut i backen. Det tyckte djuren också. Jag, Sensi, Macko & Flipper tog oss en härlig promenad.
 
 
Sonen hade inte tid att följa med & ta sin Flipper, han hade andra idéer om vad man skulel hitta på i det vackra vädret..
 
Goda grannarna kom förbi på promenad. De kom in och jag fick hjälp med bokföringsprogrammet som jag strulade till det med när jag skulle tanka in siffrorna i den nya versionen. YES, han kunde fiska fram siffrorna & återställa det jag klantat bort. Bokföringen är räddad! Jag är så ofantligt tacksam för hjälpen, vilka fantastiska människor det finns!
 
Älgen har jag gjort klar. Det blev en kusin till Rudolf med röda mulen. Rupert med svarta mulen.
 
Lite sådär roligt söt, tycker jag.
 
Nu skall jag ägna mig lite åt boken, så det blir några rader till skrivna. Ha en skön kväll!
 

Kommentarer
Lina säger:

Vilken superrolig älg! Helt underbar!

Svar: Tack, Lina vad kul att höra! Jag tycker också han är lite rolig. Förresten, tack för att du delade med dig om polkagrisgrädden, attans så gott det blev! Och det funkade kanon med hemgjorda polkagrisar också. Mums, till kladdkaka!!
Pia Lindberg

2013-02-04 | 22:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback