På turné

Idag har vi fått lära lite matnyttigt för att kunna ta väl hand om turister på turistbyrån. Vi har besökt flera av turistföreningens medlemmar. Bl a har vi varit på Skansen Bed & Balance, där det var en väldigt trivsam stämning. Mycket vackert & trevligt, väl värt ett besök. Vi har varit på många fler ställen under dagen och det har varit givande, men jag skall inte trötta er med att skriva om hela vår turné. Får bara visa en bild från vårt första stopp för dagen, då vi startade med att traska upp för alla stegen i det äldsta vattentornet i Osby. Efter de sista mjölksyrefyllda trappstegen steg vi ut till denna utsik
 
I morgon skall vi på det igen. Och på kvällen blir det möte, så det lär inte bli någon tid alls i lilla verkstaden. Har suttit & funderat lite på boken vi håller på med när vi kört mellan platserna idag. I ett avsnitt har vi med en stenbro. Jag har en favoritstenbro som jag tänker på när jag skriver om den. Det är bron som Macko & jag passerar på bilden. Den är så vacker!

405447_356552657694540_1195297434_n.jpg

Samma bro har jag gjort en blyertsskiss på, från en lite annan vinkel. 

Med sådana vackra platser i omgivningen är det lätt att hitta inspiration till att skriva vidare!
 
Jag har nog förresten glömt att presentera min nya kompis, min MacBook ;)
Jag är SÅ tacksam för hjälpen med denna, David!! Verkligen, ofantligt. Att ha bokföringen i den & att den är säkerhetskopierad enligt konstens alla regler känns som en stor lättnad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback