Kluven..

Nu vill jag egentligen inte sälla mig till mängden som trycker på om det komersiella påhittet med Alla Hjärtans Dag. Då är det väl roligare med spontana hjärtligheter när som helst. Lite mer hjärtlighet i vardagen över huvud taget, kanske? Blir lite kluven när jag funderar på det. Är det så att vi behöver denna påminnelse för att tänka lite extra på ta vara på varandra & tala om för våra nära vad de betyder för oss? Eller är det en självklarhet att vi håller i tanken genom alla dagar? Nå ja, om man nu vill vara lite romantisk just den 14 februari såg jag ett förträffligt förslag från Världsnaturfonden WWF. Såhär skriver de:
 
"Välj bort rosbuketten i år och skänk en gåva med omtanke som varar längre istället. Du kan välja bland flera olika ändamål och får ett fint gåvobevis som du kan ge bort i kärlekspresent."
En kärleksgåva med omtanke för djur och natur!
www.wwf.se/skank-gava
Och för den som fortfarande hellre vill vara lite traditionell har jag naturligvis gjort ett speciellt hänge, alla hjärtansdagen till ära ;)
 
 
Fick lust att göra något annat än en traditionell infattning till stenen, så jag sågade ut det runda häget ur en silverplåt & sågade ut ett hjärta ur den. Så man ser in i hjärtat, lixom. Och så kompletterade jag med Diabashjärtat i samma form som det utsågade hjärtat, som hänger där under och visar hur skört hjärtat är. Så vi kommer ihåg att vara rädda om varandra.
 
Jag fick önskemål om att jag skulle visa den där misslyckade glasyren på de ryska dockorna som skulle blivit en ugglefamilj. Ok, kan väl vara lite kul att se några misslyckanden oxå ;) Håll till godo, här kommer de små spöken, boo-hooo
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Men Pia!!!!!!!!!!!!!!!! De är ju SUUUUUUUUPER! Bara för att de inte blev som du tänkt dig är de inte misslyckade! De är helt ljuvliga!

Svar: Tack, vad kul att höra att du gillar dem! Tänk, jag tyckte de blev kass, inte alls som jag tänkt, men flera som inte visste hur jag tänkt mig har tyckt de var roliga.. Hoppas allt är bra. Kram!
Pia Lindberg

2013-02-13 | 15:44:09
Mia säger:

Håller verkligen inte med att ugglorna blev misslyckade, de blev jättefina, hade inte haft något emot och ha en sådan hemma :-) Du är otroligt duktig kram Mia

Svar: Tack, vad roligt att höra!! Riktigt kul när man tycker att det inte blev alls som man tänkt & så tycker andra att de är fina ;) Tack!! Kram & tack, Mia. Nu blev jag ju förstås lite nyfiken på vilken av de Mia jag känner det kan vara, just Mia är det flera stycken av.
Pia Lindberg

2013-02-18 | 11:46:53
mia säger:

Mats kusin Mia i Ängsbyn :-)

Svar: Tack, då var det den Mia´n som jag trodde ;)
Pia Lindberg

2013-02-18 | 17:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback