Förolyckad säl.

Igår var det fullt upp i lilla verkstaden & så fick jag en trevligt överraskning då en kompis kom på besök med en härlig bukett tulpaner.
 
På kvällen skulle det keramikas. Sälen & mina ryska dockor som skall bli ugglor var skröjade (brända första gången i ugn) och klara för glasering. Jag gjorde sälmönster på sälens kropp & skulle sedan doppglasera honom i en blågrå glasyr. Under detta moment förolyckades han mycket tragiskt. Stackaren störtade med huvudet före mot golvet & kraschlandade så illa att hans liv inte gick att rädda. Så det blev ingen prototyp till min planerade Diabassäl. Fast jag har en bild kvar, innan han var bränd.
 
Resten av kvällen ägnade jag åt att göra mönster på babuschkadockorna, så de skall se ut lite som ugglor & sedan doppade jag dem i transparent glasyr. Så nu är det en väntan innan glasyrugnen är full & kan köras, alltid lika spännande att se om det blir något i närheten av vad man tänkt sig.
 
Jag missade att plåta Karins kattskulptur, den blir SÅ fin!! Naturtrogen & vacker.
 
Idag har det varit arbete på Turistbyrån. Chefen överraskade med firande, både hon & Alexandra har just fyllt år. Så GRATTIS till dem båda!!
 
Och jag, som slutade fylla år för många år sedan, blev också uppvaktad med väldigt fina presenter!!
 
 
Ikväll har jag gjort klart en liten uggla. Lite olika varianter på ugglehängen har jag tänkt göra, med tanke på kommande studenttider. Kan väkl vara en trevlig present till dem som studerat & blivit kloka som ugglor?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback