Leveranspackning & snöbollsmums

 Och vad händer här då?
Jo, jag gnetar på med att beta av beställningar & försöker samtidigt få något lite gjort med förberedelser för julen. Lite julgodis är ju lixom tvunget att det finns i kylen. Dessa blev inte så dumma, skulle bara haft i lite mera lime.
De var enkla att göra:
 
300 g vit choklad
1 dl vispgrädde
25 g smör
1 msk lime eller valfri smaksättning, tex cointreau
 
florsocker & cocos att rulla bollarna i (jag hade bara florsocker med chokladsmak hemma, därav blev mina snöbollar ganska autentiskt dassiga i färgen- alltså om man tänker riktiga snöbollar, rullade av små barnhänder med smutsiga vantar på..)
 
Man bara kokar upp grädden, tar från platta, rör i den hackade chokladen & smöret, rör tills allt smält & så in i kylskåp ett par timmar. Sedan formar man små bollar & rullar i cocosblandningen, sen är det bara att mumsa på.
 
Nu packar jag leveranser som skall va framme innan jul & en & annan snöboll slinker ner mellan varven. 
I mig, alltså, inte i förpackningarna :)
Jag är glad att ha fått iväg akutbeställningen i tid också, känns skönt.
 
Men nu får jag allt sätta fart, det duger inte att sitta här & knappra på datorn. Hej hopp!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback