Trevligt besök

Idag fick vi knyta ihop säcken kring Osby Turism´s satsning vid den stora turistmässan på Bella Center, där jag medverkade både som personal från turistbyrån och som utställare för Lindberg Diabas & Silver, tillsammans med övriga stenaktörer i området. Två av besökarna i montern, det danska paret Jannie & Lars, är nu på besök i Osby för att se några av de attraktioner de fick information om vid mässan. De blev så fascinerade av allt som finns i området att de valde att stanna ytterligare några dagar för att fortsätta utforska allt vad Osby med omnejd har att erbjuda, istället för att dra vidare norrut som de först planerat. Här finns ju så många aktörer att besöka, så mycket vackert att se.
Här invid Diabasbrottet i Gylsboda ser ni det danska paret, Anita från turistbyrån, Heléne från tidningen Norra Skåne och så har jag också fastnat på en bild. Nej, inte den nere till höger, det är apan Göran ni ser där. Jag är med på bilden ned till vänster.
Bilderna ovan har Anita på turistbyrån tagit.
 
 I övrigt fortsätter jag förkovra mig i ämnet raw food. Kom av mig lite när sonen kom hem efter dagens cykeltur med metspöt till sjön..
 
Men när det var fikadags var jag åter på rätt spår
 
 
Morgonen startade med ett telefonsamtal att undertråden i hästarnas hage var nedriven. Flipper missar inte ett sådant tillfälle att stjäla godsaker och mycket riktigt hade han sökt sig till ett växthus.. Lyckligtvis upptäcktes boven innan någon skada var skedd. Eftersom jag behövde skynda hem för att ta emot besökarna var kompisen, som också har häst i hagen, så snäll & fixade alltihopa. Tack!!
 
Nu väntar vi med spänning på att grannarna skall dyka upp, det skall bli provsmakning av raw food choklad. Nog låter det smarrigt!! Det är operation övertygning som pågår, det är sambon som skall övertygas..
Han är inbiten i det traditionella "kött & sås & potatis" träsket ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback