Sjöjungfru & mördarsniglar..

Idag har det varit svårt att blunda för att det är otäckt höstigt i luften. Jag har stått ute & gjort klart sjöjungfrun och jag försöker låtsas att det bara är en tillfällig formsvacka i sommarvärmen.
 
En sjöjungfru växer fram:
 
Första dagen knackade jag till en rektangulär sten och började så smått ta fram formen.
 
Sen var det till att fortsätta arbeta bort material för att få fram sjöjungfrun ur stenen
 
 
och nu ligger hon där: Sjöjungfru på Svarta havet ;)
 
 
Förresten har jag just idag fattat varför de bruna sniglarna kallas mördarsniglar.. Eller?! 
Nä, nä, ok glöm det. 
 
En snabbträff med personalklubben har hunnits med, vi måste ju uppdatera planen för kommande satsningar. 
 
Och ikväll firande av svärfar på födelsedagen. 
I morgon hinns det nog inte med någon blogg, så på återhörande på söndag.
Önskar er alla en trevlig helg!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback