Planera & fundera

Jahapp, vi skulle ta det lite lugnt & vila oss i form efter en intensiv period med utställningar & evenemang..
Men så snubblar vi över nya spännande möjligheter & kan naturligtvis inte riktigt låta bli att snurra igång ;) 
Ja, vi får se vad det blir.
 
Dagen har i alla fall varit härlig med sommarvärme & en skön tur till Tydingesjön.
Var på kyrkogården i Broby där flera av mina släktingar är begravda. Såg en gravsten där, som var otroligt fascinerande. Kanske något av en begynnande arbetsskada, ser inspirerande verk överallt!
 
Kunde knappast vänta att komma hem & sätta vinkelslipen i en sten. Nu var det en vacker ängel jag såg på kyrkogården & det jag satte igång med när jag kom hem var ett litet får.. Det var mer så att jag blev extremt sugen på att göra en liten skulptur och då passar det bra med ett får, eftersom det då kanske kan åka med till Öland på fårdagen (dit Karins man skall för att visa fårklippning) som lite reklam för den vackra Diabasen i vårt område. 
 
Hönorna var glada att jag är hemma igen & står ute & jobbar så de ha sällskap i trädgården. Årets lilla kyckling GulleFia är här längst till vänster, snart lika stor som resten av flocken.
 
Någon undrade på setet som fanns på bild på gårdagens reklamvykort.
Här en tydligare bild på setet:
 
Planen för morgondagen är att silverkatten skall göras klar & så skall jag fortsätta på det lilla fåret. Och så skall vi planera & fundera. Japp, så får det bli!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback