Diabasfår

Med vänner som lägger om till "rawfood"liknande diet & andra som knåpar med att göra eget te i fina påsar osv osv blir man lite påmind om att anstränga sig lite extra med en sund kost.
Efter endel syltande provar jag nu att istället torka de sista vinbären- så slipper man tillsätta en massa socker. Om det nu funkar. Ett par plåtar står i ugnen nu, på låg värme.
 
Kött har jag inte ätit på över 20 år. Fisk händer det att jag fortfarande äter, fast allt mer sällan. Idag har storfiskarna varit ute på havet, Max kom hem med ett léende i hela ansiktet. Så nu får det nog bli fisk i veckan.
 
Själv har jag varit hemma & jobbat, tagit emot dagens besökare, tagit hand om djuren osv.
Skönhet i hästformat ;) Vackra Macko.
 
Och så har jag släppt ut Diabasfåret på grönbete. Körde lite med lufthammaren för att få lite mer ull-känsla på Diabaskroppen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback