Vårsolenergi

Vilken energi man får när man vaknar till vårsolens första strålar. 
Härlig djurrunda på morgonen, med solsken & fågelkvitter. 
 
Sen lockade arbetet, det är som bäst när man kan stå ute med det. 
 
Knoppar skall tillverkas till nyckelskåp i trä som Karin målar. Jag har sett hennes första & det är jäkligt snyggt! (Som allt hon målar) Riktigt kul samarbete. Ni skall få se så fort vi monterat det första. Här ligger knopparna under tillverkning.
 
Vi har levererat en ljusstake till, på snapphanetema.
De har blivit uppskattade, så vi planerar att göra några målade ljusstakar till montern i Svarta Bergen. 
 
Vi har förresten fått telefonkatalogen här i dagarna. Ovanligt snygg, måste jag säga.
Motivet är från gamla brottet här i Gylsboda. Fotografen gillade platsen mycket och det kan jag lätt förstå.
Idag ser det ut såhär..
Inte fullt lika grönskande än & isen ligger kvar, men det är på gång!
 
Resten av dagen har jag ägnat åt skulpturen. Jag hade ju kommit en bit, men gjorde om den helt idag. Så nu ser det ut såhär
Massvis med jobb kvar, men kanske man med god fantasi kan ana vad det skall tänkas kunna bli?!
 
Mina konsulter kacklar mest omkring, de kunde absolut inte gissa vad det skall bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback