Skulptur under arbete

En dag precis i min smak. Inga tider att passa, inga måsten iväg någonstans. Arbete på hemmaplan för hela slanten.
Morgonens djurrunda var härlig, som alltid.
Sedan dök jag på skulpturen.
Såhär långt har den kommit nu.
Fortfarande mååånga timmar kvar på den. Den skall dessutom sättas ihop med en del till..
 
Skulptera är tungt arbete & för att inte trilla dit med nackskrället igen får jag inte slarva med pauserna.
 
Jag har ett stort sällskap (50 pers) som kommer till lilla verkstaden om ett par veckor. Kul! Men kan bli trångt ;) Hjälp mig hålla tummarna för vackert väder, så jag kan flytta ut mycket av sakerna. 
De vill även se var Diabasen bryts. Sensi & jag gick & rekade lite vid en av dagens pauser, så de får svänga bort med bussen för en liten titt i hålan.
 
Sensi funderade på ett dopp, men nä, det var för långt ner att hoppa.
Klokt.
 
Lite bokföring & lite skyltmålning har jag varvat skulpterandet med. Känns faktiskt som att det funkat ganska bra, jag är inte helt kaputt ikväll, än i alla fall :) 
Värt att fira! Äppelkaka blev jag sugen på. Det är ju dethär med personalklubbens profil, men genomnyttig mat. Men eftersom det bara varit frukt & sallad tidigare idag så beslutar jag att det är ok med lite fusk. Och det är ju frukt i den också. Så får det bli, nu skall här bakas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback