Poleringen fortsätter

Ännu en härlig dag, helt i min smak.
Akilles säger godmorgon
 
Sen ner till stallet & ut en sväng med Flipper & Macko, som här har godisstund efter morgonpromenaden.
 
Sensi är också med så klart, och äter hästarna morötter så vill hon också ha.
 
Sen hem & fortsätta med skulpturen. Hela långa dagen, armarna känns som bly ikväll!
 
Goa vännerna Bettan & Karin kom med goda frallor & bjöd på ett välkommet lunchavbrott i arbetet. Lyxigt, tack! Sensi uppskattade också besöket, så fick hon lite bus med hundkompis. 
 
Sedan fick jag återgå till polerandet.
Man hinner filosofera & fundera massor när man står & polerar.
Det är riktigt kul med era gissningar på vad det skall bli när (om) "skulpturen" blir klar. Alien känns ju väldigt nära till hands än så länge. Jag köper den gissningen, som reträttväg- om det inte alls blir som jag tänkt.
Kanin är väl annars den gissning som varit närmast hittills, det är ju i alla fall i djurriket.. 
Det kanske klarnar när jag börjar på nästa del, som denna skall sättas ihop med.
 
Och så har jag tänkt på Raimos visdomsord som jag har med mig. Han finns ju tyvärr inte med oss längre, men hans kloka råd i konstens värd lever kvar. Och jag tar fasta på att han alltid sa att "du bestämmer hur du vill gestalta den eller det du vill avbilda. Då blir det konst".
Så det blir lixom en konstnärlig gestaltning här, inte någon direkt avbild av verkligheten. Många tacksamma tankar skickar jag till Raimo, eftersom det ofta räddar mig. Man behöver ju då aldrig erkänna att det blev fel. För fel finns ju inte. Det är ju bara mitt sätt att gestalta vad det nu vara månde.
Ja, det var bara en sak jag funderat på under dagen. Mycket mer har det blivit, men nu har jag redan tjatat för mycket idag.. Tack för att ni giter hänga med i alla knasiga funderingar!
 
Förresten, jag måste ju bara visa detta också.
Alexandra & Anita på turistbyrån har fixat idag & satt upp nya affischer. Jag blev SÅ glad när jag såg bilderna de valt för att gestalta Osby Kommun. Känner ni igen den i mitten? Mycket snygga bilder. För att inte tala om tjejerna själva! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback