Leonardo del 2

Lite fler bilder från utställningen på konstföreningen Leonardo:
 
Min kabbeleka, skalbagge & blomsterarmband på en hylla i ena montern
 
En Diabas som Karin målat till en stående tavelskulptur. Älskar den, med sin lilla slända. "Sommargryning". Visst är det just den känslan den förmedlar!!
 
Här har vi ett hyllplan med smycken & en hängande Diabas/silver älva som är tänkt som en fönsterdekoration
 
Här står Karins söta keramikkatt & tigger besökarna om en bit mat. Samtidigt passar den mina Diabaslyktor.
 
Här skymtar en till av glasmontrarna med mina smycken & så fler av Karins fantastiska målningar. 
Tavlorna heter från vänster: Björnkram. Möte i skogsbrynet. Mamma och jag.
 
Idag blev det inte så mycket gjort i lilla verkstaden som jag hoppats på. Jag fick köra iväg med Max som skadat sitt finger. Han skar sig på en plåt, ända in till benet just i leden. Kändes sådär när de frågar vad han gjort & han säger att det hände när han mekade med bilen.. 13 år gammal.. Jag fick fylla i att han bara mekar, inget annat. Hm. Förra gången vi fick iväg & sy var det när han högg sig i foten med en yxa.. Finns det risk att vi snart ifrågasätts i föräldrarollen..? 
Nu är fingern i alla fall ihoplappad & han fick pencillin mot infektion i leden. 
 
Ikväll har jag varit på silversmide. Håller på med en silverälva med ett Diabashjärta. Återkommer med bild på den. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback