Fullspäckad helg!!

Ännu en helg somförsvann i ett huj. Fullspäckad har den varit, med teaterbesök på fredagskvällen, besök på fin konstutställning på lördagen & härlig musikunderhållning av duktiga musikanter i Granada på lördagskvällen. Tack, jag är så imponerad!! 
Sensi är mycket nöjd, hon har varit på kollo. Hon har varit på övernattning hos sin förra familj, som hon är mycket förtjust i. Så hon är också nöjd med helgen.
 
Lite jobb har det naturligtvis också varit, i det underbara vårvädret.
Jag gick med som elev i lördags, för att lära mig guida i Svarta Bergen. Här presenterar den rutinerade guiden Klas-Bertil Diabasklangspelet för de trevliga besökarna.
 
En handtagsknopp har jag gjort klart & monterat på nyckelskåpet som Karin målat så vackert. Visst är den alldeles som levande där den tittar fram, den lilla kossan!
 
Och så en stiltudie på knoppen ;)
Det är mer jobb än man kan tro med en sådan knopp. Den skall först formas & sedan borras för fastsättning & så får man slipa in en försänkning till pluggen som man får sätta i hålet i stenen för att kunna skruva fast den i skåpet. Men visst blev det snyggt! Jag bara älskar kossan!
Jag visade det för konsulterna & frågade vad de tyckte. Snacka om att vara nonchiga! Se så ointresserade, demonstrativt vänder de ryggen till.
De förstod sig inte på motivet.. En ko, tyckte de, hur tänkte ni där? När ni kunde valt en vacker dvärghöna! Hm.
 
I pölen nedanför huset är det full aktivitet. Det kväker, kluckar & plaskar. Det är grodornas parningsceremoni som pågår för fullt. Överallt sticker det upp små huvuden ur vattnet. Ett härligt vårtecken!
 
I morgon bär det av till Helsingborg för att riva utställningen där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback