Daggdroppe

Jag sköter mig ganska bra med att fortsätta vila mig i form. 
Nackyrseln ger sig lite mer för varje dag. 
En dag satt jag och skrev lite på vår bok. Kom in på vatten, kretsloppet som är så fascinerande, daggen som stiger i solens värmande strålar från det spröda gröna bladets innersta veck. Och så blev jag bara vrålsugen på att göra en daggdroppe i silver & en i Diabas.
Så jag har varit ute & fuskat lite i lilla verkstaden. Men inga tunga grejer.
Silverdroppen har fått struktur av smält silver som ger lite vågor på havet. Och Diabasdroppen lät jag vara rå, för rätta känslan i hänget.
 
Nu demonstrerar hela omgivningen mot den ihärdiga kylan.
Naturen låter grönskan smyga fram ändå. Här två tappra kämpar som jobbar sig uppåt.
 
Och idag tyckte gammelhönan Emla att nu får det räcka & tog med sig hela gänget ut i solen, trots de kyliga vindarna.
Visst är hon söt!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback