Lilla Lamm växer fram

Den trevliga kvällen igår vid Hjärtasjön hoppas vi gav ett bra tillskott till insamlingen till Hampus hundvalp. Det glädjer oss att lotterna gick åt på smycket vi skänkt, tillsammans med vas & ljusstakar skänt av LNT.
Sen var där trekamp, tipspromenad, fika mm.
 
I morgon är det minesutställning för Raimo Veranen på galleri Krebsen i Köpenhamn. På inbjudan vi fick står Raimos citat, som jag har med mig när jag står & skulpterar:
Det er ikke kunstnerens opgave at gengive virkeligheden nöjagtigt, men at skabe illusionen om denne virkelighed.
Jag är så tacksam för allt Raimo gav i inspiration och goda råd. Önskar verkligen att vi kunde åkt in på vernissagen, eller som Raimo sa, ferniseringen.
Men tyvärr hinner vi inte. Bl a skall allt göras klart till vår utställning i Ryssby lörd-sönd. Det skall bli spännande att vara med på konstrundan där. Selleberga gård, där vi skall hålla till, är en gammal gård med gårdsbutik. Låter helmysigt.
 
Så, kom nu ihåg Raimos citat när ni får se mitt arbete med mitt sovande lilla Lamm..
 
 
En liten vas har det också blivit
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback