Söt terrorist

Nähä, nu får jag skämmas. Det blev inget stängslande för mig idag. Jag kom för sent å jobbet var redan gjort..
Tackar & bugar & ber att få återgälda detta vid tillfälle. Tack Pierre!!
 
Det borde ju då innebära att jag fick en hel massa annat gjort istället. Eller inte. Jo, det blev mer tid med djuren & hemma blev det städat & Max fick sin kolasås som jag lovat koka- Karin har introducerat den för oss & den är försvinnande god. Om ni inte kokt kolasås själva någon gång så kanske jag borde råda er att låta bli. Det är lätt beroendeframkallande & innehållet av grädde, socker, sirap & smör är kanske inte heltigenom rätt som hälsokur. Men ack så gott.
 
Ett par örhängen till är också klara, så en beställnign till kan levereras & bockas av.
 
I morgon måste jag ta itu med polering, nu när vädret tillåter utomhusarbete.
Och så skall jag göra Diabashandtag till ett skåp som Karin & jag håller på att göra om. Ni skall få se när det är klart, det blir så snyggt!
 
Tror jag har nämnt vid något tillfälle förut vem som bestämmer här i huset.
Här demonstrerar han det genom att sitta & vakta vid hundens matplats & vattenskål, så hon inte får komma fram och dricka. Terrorist tycker Sensi, men en väldigt söt terrorist i så fall, måste man ju säga.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Men Pia då...den där kolasåsan lät ju jättegod...men var är receptet??? Kram!

Svar: Hej Lina!
Ja, om du är villig att ta risken att bli beroende så ;)

Kolasås:
3 dl vispgrädde
1,5 dl strösocker
1,5 dl ljus sirap
1 nypa vaniljsocker
1 nypa salt
1 ordentlig klick smör
Lägg allt utom smöret i en kastrull och låt det koka upp. Sänk plattan och låt det småkoka i 10-15 minuter. Ju längre den kokar ju segare blir den. När du tycker den är lagom, ta av kastrullen från plattan och rör ner smöret. Godast kall, tycker jag. Passar till det mesta, utom kanske just söndagssteken.
Din variant med kondenserad mjölk går ju inte heller av för hackor.
Ha det gott! Kram!
Pia Lindberg

2012-10-21 | 07:19:02
Lina säger:

Tack Pia! Hela familjen har lovat att provsmaka ♥

Svar: Hoppas ni inte blir besvikna. Den är väldigt sötsliskig, men vi gillar den skarpt. Och receptet är väldigt sådär på ett ungefär..
Pia Lindberg

2012-10-21 | 22:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback