Polering & djurunderhållning.

Vilket skådespel jag haft framför mig när jag stått ute & polerat Diabas idag.
Kallt är det att stå ute med vattenslabbet, men det har gått ok idag ändå. Full regnmundering utanpå lager på lager på lager klädseln, så klarar man ett par timmar i stöten. Sen får man in & töa upp sig med en kopp te eller två mellan varven.
Djuren har underhållt mig hela dagen.
Max kastade ut lite majs under paradisäppelträdet igår. Detta uppskattades idag när hönsen kom ut. Vildkaninerna upptäckte också godsakerna. De samsas bra med hönsen. Men så kom nötskrikorna & ville vara med. Det gick inte för sig, tyckte hönsen. De blev våldsamt upprörda och sprang på sitt roliga vaggande sätt mot dem med vingarna hotfullt utspärrade. Nötskrikorna flög upp i trädet, för att genast flyga ner igen så fort hönsen lugnat sig & så var det färdigt igen.
Sensi har lugnt legat & iakttagit skådespelet.
På bilden syns röran på bordet där jag står & slipar, Sensi är den svarta pricken till vänster på gräsmattan & de andra prickarna är höns, nötskrikor & kaniner.
 
För att inte tappa känseln i mina stelfrusna fingrar har jag haft de vattentäta klumpvantarna på. Väldigt osmidigt när man skall polera smyckesstenar.. Men det går.
 
Ikväll har det varit keramikande för hela slanten. Har glaserat några saker ikväll, så nu är det spännande igen. Alltid lika intressant att se hur det färdiga resultatet blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback