Planer & nya idéer

Idag har det planerats för hösten & vinterns aktiviteter.
Det är mycket som skall pressas in i schemat.
 
I morgon kväll skall vi träffa alla aktörerna i Julturen som vi planerar för.
Efter det mötet kan vi informera mer om det, vilka som är med, tider, platser osv. Det kommer att bli häftigt!
 
På torsdag kväll har vi bjudits in till ett möte ang samverkan kring Örnanäs. Låter mycket intressant. Jag har mitt silversmidande på torsdagar, men Karin åker dit för vår räkning.
 
Vi har även fått tillgång till ett skyltfönster inne i Lönsboda inför julen. Det är Helolen som fixat, så fick Karin & jag hänga på. Himlans bra.
 
22-25 nov blir det Skånejul på Hässleholmsgården. Tills dess skall vi ha klart en hel massa juliga finheter.
 
Vi har fått äran att göra årets Luciasmycke till lucian som traditionellt går i byagården i Ubbaboda varje år. För mig är det i år tredje året i rad som jag får denna ära & det tackar jag för! I år delar jag den med Karin, vi kommer att utforma smycket tillsammans.
 
2 Dec kommer vi att finnas i Lönsboda, i anslutning till vårt skyltfönster. Laddade med nya förslag till julklappar.
 
Helgen därpå kommer Julturen. Vi har så många idéer om vad vi vill ha med vid vårt evenemang! Vågar inte säga för mycket än, men om några av sakerna går i lås blir det en riktig wow upplevelse i stearinljusens sken. Ja, det vågar jag lova redan nu att det blir det!
 
I denhär vevan skall bidragen till en tävling vi ämnar deltaga i lämnas in också.
 
Samtidigt skall vi hålla det dagliga rullande, beställningar skall jobbas fram osv. Tiden flyger iväg, kan jag säga.
I morgon är det jobb i lilla verkstaden på fm (efter djurrundan), jobb på turistbyrån på em & Jultursmöte på kvällen. Torsdag blir det turistbyrån på dagen & silversmide på kvällen.
Fredag har jag kunder som kommer till lilla verkstaden, beställningar som skall levereras.
Kul, kul!!
 
Det är så många roliga idéer som poppar upp, som vi bara måste testa. Kläder med Diabasknappar. Möbler med Diabasknoppar. Mössor med Diabassmycken. Osv, osv. Sådant är så kul, att testa fram nya idéer.
Vi har börjat så smått på ett skåp, från serien Äpplet. De två snidade äpplena i dörren är vackert integrerade i det härliga mönstret som Karin håller på att måla. Beslagen & knopparna har jag gjort i Diabas. Det är inte riktigt klart, men ni kan få en tjuvkik ändå.
 
Blir så nedslagen av alla nyheter om vargjakt som skall tillåtas i vårt land, trots att vi inte har en tillräcklig stam för att den skall orka hålla sig hälsosam. Nyheter om hur djuren vanvårdas på djurparker, där de tvingas leva under onaturliga förhållanden. Allt sådant får mig att ännu mer vilja arbeta för att kunna förändra. För det kan vi. Bara vi, var & en av oss, kan förändra. Vid våra evenemang lägger vi del av vinsten till något sådant som känns viktigt för oss. Det ger vårt arbete ytterligare en dimension som känns viktig och bra.
 
Denhär lille killern kom just stoltserande med en mus som han fångat in. Men den är nu räddad & utsläppt i frihet igen :) Berätta inte det för sambon, han uppskattar inte sådana räddningsaktioner..
Det gör inte stackars Akilles heller. Jag skall försöka beveka honom med något extra gott nu.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback