Förberedelser i fårhuset

Lovade ju några bilder "när jag var lite piggare".. Har varit en lång dag även idag, med att hänga utställnignen, träffa reporter & fotograf från Sydöstran & Kristianstadsbladet (reportage kommer i båda tidningarna på lördag, troligen även i Norra Skåne). Ikväll har jag varit en runda på silversmidet & nu har jag en plåt med muffins i ugnen till helgens café.
Så medan de gräddas lägger jag upp lite bilder, så ni kan få en känsla av vad ni har att vänta till helgen.
 
Jag är försiktig med detaljbilder på gästutställarnas alster. Eftersom jag inte kan göra dem rättvisa med min dåliga kamera är det bättre att ni ser allt live när ni kommer. Så jag visar bara lite översiktsbilder här.
 
Igår städade vi ut det sista ur fårhuset. Tomt och ekande var det svårt att se hur det skulle te sig som konsthall.
Men snart började det växa fram & det blir riktigt lyckat!
De stora tavlorna är Karin Thuressons, de mindre målningarna är Krisztina Retfalvis & fotot som skymtar fram är Linnéa Grylers. Mycket fina saker de gör, allihopa!! Diabasskulpturerna har jag gjort, de trivs bra i miljön :)
Gamla jordbruksredsap är perfekta att hänga smycken i. Här änger mina smycken bland Karins härliga tavlor & Linnéas vackra foton. Kul med Linnéas foto, där min lilla Tilda höna ståtar. Samma höna som stått modell till Diabashönan ovan, i skottkärran. Linnéa har flera vackra djurfoton & de syns mycket bättre på plats än på mitt taskiga foto.
Tokkossa säger Karin om den roliga ko tavlan nedan. Jag tycker den är jättesöt! Ser ut som kossan tittar på mina smycken, som hänger i en grep som Karin gjort så fin med sitt smidesarbete.
Här ståtar några av Karins tavlor & så har jag hängt in av mina smycken & våra gemensamma målade smycken i den gamla fönsterbågen & i den rostiga kättingen.
Vår taggtrådskrona hänger mellan vargen & highlandkossan med sin kalv.
Karins lo tavla. Underbar. Fantastisk!!
Några av duktiga Krisztina Retfalvis tavlor syns här tillsammans med en grep med Karins & mina smycken, men det blänker i glasen så ni kan inte se riktigt hur vackra de är. Bör ses live! Det finns många fler, alla lika vackra.
Fotograf Rebecka Szemenkár har den vänstra pelaren i hallen, med sina vackra djur- och naturfoton. Hon har även ett motiv på söta vykort till försäljning. Den högra pelaren har tecknare Mimmie Ignell, med underbara teckande porträtt. Och längst ned till vänster i hallens hörn hänger Krisztina Retfalvi sina ljuvliga akryl- och tusch målningar.
Ni ser även här ett par av Karins fantastiska stora tavlor.
Allt mycket vackert, måste verkligen ses!!
Jag har med lite ljusstakar & annat i Diabas också, här på trästubbar som pidestaler.
Och sist- men absolut inte minst- har vi fantastiska färgstarka Mette Aarre. Etablerad konstnär som här får hjälp av Karins snälle make att hänga sina härliga emaljmålningar av kossor, grisar & får. Ett helt gäng med emaljer som man blir glad av, allihopa!
Men nu är muffinsen klara i ugnen, skall packas in & i morgon drar vi igång direkt på morgonen för att färdigställa caféhörnan. Nu närmar det sig!! Tjohoo!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback