Tovning

Nu jobbar vi i 190 för att få allt klart till julevenemangen. Gårdagens polkagriskok avlöstes av dagens tovning. Sedan avslutades kvällen med keramikande. Nej, nu ljög jag. Inte avslutades, för när jag kom hem fortsatte jag med att montera lite av dagens tovade delar. Väldigt roligt!!
Karin instruerade, eftersom hon är den tovingskunniga av oss båda.
Man tar den kardade ullen & formar till den lite efter vad den skall användas till
Blöter med hett såpvatten & arbetar ihop det hela
Sen sköljer man ur såpan & det tovade får torka till. Här ligger delar på tork i väntan på vidare montering
 
Riktigt kul, det blir mycket mer av denhär varan!
 
Jag har knackat till en Diabastomte i em & borrat hål för att fästa en tovad näsa. Tomteluvan tovade jag idag till honom. Lockar från Karin & Anders får (tack fåren för att vi får använda av era lockar! Hoppas att ni inte fryser!)
har jag sytt fast som hår & skägg. Nu är han nästan klar, den första av våra tovade tomtar med Diabaskropp. Visst är han söt?!

Skulle kunna fortsätta hela natten, det är så himla kul! Men eftersom det blir en tidig morgon i morgon får jag nog försöka sova en skvätt också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback