Tårtkalas & silversmide

Såhär glad var vår härliga kollega idag när han bjöd på god fördelsedagstårta. Tänk så imponerande att han lyckas hålla sig på så gott humör trots att jag frågar heeela tiden- hur ställer man ut den & den biljetten, hur länge gäller den eller den biljetten & varför i hela världen är det så?! Puh. Biljettdjungeln är inte enkel, skall ni veta. Men med så pedagogiska & duktiga instruktörer som vi har skall det nog fastna här också med tiden.
 
Efter dagens arbetspass i Osby bar det vidare till silversmide i Olofström. Ringen som jag hoppats göra klar blev nästan färdig. Den ser ut såhär, med lite finlir kvar att göra
Jag jobbar fortfarande med att hitta nya infästningar där man håller Diabasen fast med silverinfattningen, alltså inget lim. Denhär varianten funkar bra, fast den är lite knixig att tillverka. Det blir många lödningar.. och då skall helst ingen av de tidigare lossna när man gör en ny.
 
Snart är också broschen med den sällsynta storhövdade Diabassnoken klar.
 
I morgon, efter arbetspasset i Osby, skall vi höstskylta i "vårt" skyltfönster i Lönsboda. Eftersom jag fortfarande inte plockat ihop något av det som skall med känns det som det är hög tid att jag smyger ut i lilla verkstaden & tar tag i det nu..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback