Snögubbar (utan snö..)

Började dagen på bästa sätt- med en tur tillsammans med sonen, hästarna & hunden. Det är så härligt! Sen var energin på topp, så det var bara att sätta fart i lilla verkstaden. En expressbeställning damp in medan vi var ute, som skulle hämtas på eftermiddagen. Den fixade jag till först. Ett kärlekspar som firade ettårsjubileum, så vackert! Det var ett tag sedan, om man ser tillbaka själv.. Närmare bestämt 26 år sedan, när jag tänker efter. Nä, jag tror jag låter bli, det kan ju ändå inte stämma. Hm. Då skulle jag ju bara ha varit ett år när vi träffades & jag var ju faktiskt 14. Nu släpper vi det.
Graverade i alla fall ett hjärta i silver med "1 år av kärlek".
 
Sedan har jag fortsatt göra fler enkla hängen, skulle ju ha några olika klara till Skånejul på torsdag.
Tycker själv att de blir trevliga, jag gillar den råa stenen i all sin enkelhet.
 
Testade sätta silverpärlor på båda sidor om Diabashänget, får nog bli några sådana alternativ också. De kompletterar varandra så klockrent, det svarta & silvret.
 
Och så har jag monterat hängen som Karin haft hemma för målning. Här ett set med Snögubbar
Nästan så man börjar känna av lite julstämning, med allt juligt pysslande som vi haft för oss inför Skånejul. Och ännu mer blir det till vår Lanthandel den 2 Dec & på Julrundan den 9 Dec formligen briserar julstämningen i Transformatorn. Vi skall förhoppningsvis hinna med en pepparkaksbakdag också, då vi skall göra många fler små ljusstugor av denhär typen (Karins design) Skall jag avslöja hemligheten med det gula ljuset i fönstren? Det är genialiskt, tycker jag. Det är gula hårda citronhalstabletter som man krossar & lägger på bakplåtspapper & smälter ihop i ugn.
 
Imorgon blir det jobb på Turistbyrån & sen blir det silversmide istället för den vanliga måndagskeramiken. Har varit & glaserat lite keramik idag, eftersom jag missar det imorgon. Tisdag blir det också jobb på Turistbyrån, sedan möte i Svarta Bergen om Julrundan & därefter utvecklingssamtal med sonen i skolan på det. Så det kan bli lite tunnt med inläggen de närmaste dagarna, eftersom det skall hinnas med arbete i lilla verkstaden också.
Men jag slänger nog in några rader & skvallrar om hur det går med allt. Tills dess- hej hopp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback