Nu flyttar vi fokus.

Då var de fyra dagarna på Hässleholmsgården till ända.
Idag har nog regnet skrämt bort många besökare, det har varit lite glest mellan dem. Men det gör att vi utställare hinner prata lite mer med varandra, nya intressanta kontakter knyts & genast börjar nya planer ta form.
 
Vi har haft roliga dagar, men slitsamma. Trötta & slitna, men glada laddar vi nu om & ställer fokus på vår lilla lanthandel den 2 Dec. Samtidigt har vi vårt stora julevenemang den 9 Dec att förbereda. Vi har delat ut alla vykort vi hade med information om julrundan till besökare på Skånejul. Ingen skall missa att höra om Julrundan mellan olika konstnärer & hantverkare den 9 Dec kl 11-17, då Karin & jag har vårt evenemang i Gylsbodas gamla transformator. Vi har även kvällsöppet med en Gospelkonsert kl 19.00, som kommer att bli SÅ häftig! Traktens egen Pavarotti kommer dessutom & sjunger bl a O Helga Natt kl 14.00, det kommer också att bli en upplevelse att minnas.
 
Något vi saknade på Skånejul var hemmagjort julgodis. Vi skall se till att det inte saknas vid varesig vårt 2 Dec eller 9 Dec evenemang. Så denna veckan skall det göras godis, och så skall vi jobba vidare med klädkollektionen, fylla på med flera juliga saker i Diabas osv osv. Detta medför att de nya beställningarna får lite längre leveranstid än vanligt, men vi jobbar undan efter bästa förmåga.
 
Lite fler småhängen & berlocker skall jag försöka hinna fylla på med också, av olika varianter.
 
I morgon kväll är det keramik, skall jobba vidare med mitt nya luffarshack då. Hinner jag blir det någon mer gris & får också, så de jag har kvar slipper vara så ensamma.
 
Men först & främst skall det blir mer tid för djuren i morgon, det har blivit alldeles för lite av den varan under de senaste dagarnas julmässa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback