Kransar

Vad roligt det är att göra kransar & sådant i naturmaterial. Samlade på mig lite av varje på morgonens djurrunda, som kunde passa till dörrkransarna. Karin har också samlat div grönt & kottar & annat.
Några av dagens alster ser ni här:
 
 
 
 
 
På eftermiddagen pappade vi fönstren till vår lilla lanthandel & satte igång med iordningställandet. Kul, det blir kanonfint! På söndag får ni se! Tog någon bild när vi jobbade idag, Helen & Karin & jag. Här överumplade jag Karin & Helen med kameran när de var mitt innne i en diskussion om skyltningen av Helens skönhetsprodukter, ljus mm. Även hälsobringande teblandningar, prydnader, fotfilar & en hel del annat finns i sortimentet. Det kommer att finnas mycket att välja bland på söndag, då vi även tar ditt allt hemlagat godis, hembakade knäckebröd osv. Visar en liten bild av damerna, så blir de kanske bara lite förgrymmade. Inte alls, hoppas jag, de är ju så fina!
 
Pojkarna var duktiga & satt & studerade geografi under tiden. Mycket flitiga!
 
Äppelskåpet med Diabasknoppar har fått söta & lättskötta julträd på toppen.
 
Jag började att hänga lite smycken idag, men mycket jobb kvarstår. Lilla granen fick hänga med & även korgen från fårhusutställningen som var så bra smyckeshängare fick följa med.
Började lägga ut lite smycken & annat också idag, här vaktade av Diabasvättarna med tovade luvor.
 
Julkort kommer ni också att kunna köpa i butiken på söndag.
 
När vi gav upp för kvällen var det till att hem & ta ett ryck med städningen & sedan fortsätta med godiskokandet.
 
Denna smakliga blandning står på spisen & puttar, får ta hand om den nu.
I morgon fortsätter iordningställandet av lanthandeln.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback