Hjärtligheter

Idag var det upp till bevis. Jag skulle klara mig själv på Turistbyrån med biljettförsäljnig & allt. Borde ju inte vara några pix efter upplärning av särdeles kompetent & trevlig personal.
Nu finns det ju ett & annat som kan krångla med all utrustning som måste funka & det visade sig naturligtvis från sin allra ljuvaste sida idag. Men med support från de andra som lyckligtvis var kvar på morgonen löste sig allt till slut. Sen rullade det på ganska ok, så jag slapp ialla fall kalla in nödstyrkan under förmiddagen. Skönt.
Chefen var snäll & lät mig sluta redan vid lunch, så jag kunde kasta mig över till nästa arbete.
Vi som skall ha lanthandeln "Tre små gummor" hade en liten planeringsträff & i morgon skall vi börja ställa iordning. Det blir traditionellt stuk, så fönstren skall täckas & först till julskyltningen får man se vad vi hittat på i lokalen.
Vi har gjort stommar till julmosskransar, mosshjärtan, hjärtljushållare mm. I morgon fortsätter vi & dekorerar dem. När de är klara skall ni få se några exempel.
Ikväll har jag fortsatt med godiskokandet.
Detta chokladgodis gillade jag verkligen. Gott & lätt att hantera, kladdar inte efter kylning.
Blir ni baksugna finns receptet på    http://www.recepten.se/recept/chokladgodis.html   Annars kan ni komma & köpa på söndag i Lönsboda eller nästa söndag i Gylsboda.
Här är några som också är förfärligt goda
Inuti marsipanhöljet gömmer sig en tomtefudge med vit choklad, allt toppat med lite ljus choklad.
 
Några vinterhjärtan har det också blivit
Andra hjärtan som är mera svårsmälta håller jag också på med, Diabasbeställningarna får ju inte alldeles drunkna i godisbak & annat.
 
 
Men nu har det varit en väldigt lång dag, så nu skall det sovas innan vi ger oss i kast med kransarna igen. Kanske ni får nån liten tjuvkik innifrån lanthandeln också i morgon kväll, vi får se :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback