Higher Ground

Så skönt med en dag att arbeta hemma! Först en stor dos djurmys. Flipper är mycket nöjd med detta, han & Macko uppskattar en morgonpromenad med mig & Sensi. Så härligt.
 
Sen har vi börjat packa in saker i lokalen som skall förvandlas till Tre Gummors Lanthandel den 2 Dec. Det blir i samma hus som Järnaffären LNT i Lönsboda, under julskyltningen. Och så har stora godisbaket dragit igång på allvar. Lanthandeln skall vara fylld med hemlagat godis, bland mycket annat.
Fudgen jag kokte idag blev väldigt mumsig.
Sonen med kompis har agerat provsmakare & det blev bra betyg.
 
En liten rolig brosch kan vi bjuda på. Det är en av mina Diabasknappar som blivit till ett huvud på fårbroschen som Karin satt ihop. Visst blev han söt?
 
Ikväll har jag glaserat kermikluffsarschacket som nu var skröjbränt. Skall bli väldigt spännande att se hur det blir efter glasyrbränningen. Träffade en av körmedlemmarna i Higher Ground när jag var i Glimåkra, så nu har vi affischer till Gospelkonserten också. Det kommer att bli en otroligt häftig avslutning på Julrundan!
 
I morgon blir det arbete på Turistbyrån & sedan möte med övriga Diabashantverkare för planering av stora mässan på Bella Center i januari.
Sedan fortsätter vi fylla på lagret till lanthandeln & Julrundan. Nu kör vi hårt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback