Godis till lanthandeln

Efter dagens pass på Turistbyrån i Osby hade vi möte med alla Diabasaktörer som skall med på Bella Center mässan i Januari. Det kommer att bli häftigt!
 
Christer Bording hade fixat de utskurna granarna som skall levereras till förstaklassarna på skolan för att målas & sedan placeras ut till de medverkande på Julrundan den 9 dec. De blir så fina! Ni får se dem när i kör runt till alla medverkande.
 
När jag kom hem kastade jag mig genast över marsipangristillverkningen.
På söndag kommer ni att kunna träffa denna lilla besättning av sockersöta glada  Linderödsgrisar i lanthandeln "Tre små gummor", belägen i gamla pappersaffären i Lönsboda.
 
Sedan har jag fortsatt koka olika varianter av julgodis. En sort med mörk choklad, chili & salta jordnötter. De blev mycket mumsiga.
 
Och så har det blivit en variant med ljus choklad, mandel & solrosfrön som jag tänkte att man kan inbilla sig att de är liiite nyttiga (solrosfröna i alla fall). En tomtefudge med vit choklad har det också blivit. Den blir svårare att låtsas att den är nyttig, med smör, sirap, vispgrädde & smälta skumtomtar.. Allt väntar nu på svalning, så det skall gå att skära till i rutor.
 
I morgon blir det ett pass på turistbyrån & sedan direkt till Santatorp för att tillverka julkransar & annat kul till lanthandeln. Morotssoppa har utlovats när jag kommer dit, det vattnas i munnen vid tanken. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback