Samarbete är kul!

Ännu en härlig dag när man kunnat stå ute & jobba. Har passat på att såga ut lite olika ämnen till Diabashängen, så kan man sitta inne & fixa silverdetaljerna i lilla verkstaden när det blir sämre väder.

Morgonen inbjöd till en skön promenad med hund & hästar. Det fyller på med energi till att sätta igång & jobba. Har börjat ta itu med ett lite större projekt som kan presenteras först längre fram i sommar, i samarbete med Karin Thuresson. Tror jag har nämnt tidigare att vi ämnar delta i en tävling & nu jobbar vi fram vårt bidrag. Riktigt roligt, speciellt att kunna göra det tillsammans.

Pratade igår med en kvinna som gör väldigt vackra stora ljus, Verbascum. Jag skall göra några stora ljusstakar till hennes stora vackra vita ljus. Kombinationen kommer att finnas på Johansfors glasbruk till beskådan och försäljning.

Jag tycker det är så roligt med samarbetsprojekt, där var & en gör det den gör bäst & man kan sätta ihop det till att bli något ännu bättre.

Så har jag klurat vidare på knäppet till läderarmbandet jag håller på med. Armbandet ser ut såhär:

Men jag blev inte nöjd med knäppet, så jag börjar nog om imorgon..

Ett litet halsband med ett lite mindre hjärta av rå diabas har jag just gjort klart. Såhär blev det:

Skall ut & fortsätta lite med ett varghänge som det behöver putsas lite till på. Kanske blir klar så det kan komma en bild på det imorgon.
Önskar mer av sol & värme, mina taskiga leder är i stort behov av sådant nu.
Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback