Granskottssirap

God kväll! Ännu en vacker dag med strålande solsken, en sådan dag som man borde tagit vara på för utomhusarbete. Men jag har fått flera påminnelser idag att jag skall ta det lite lugnt. Först ringde hon som gjorde operationen igår för att kolla läget & påminna om förhållningsreglerna.. Sen skulle jag bara bära ut tvättkorgen, den är ju ändå inte tung tyckte jag. Men det räckte för att det skulle börja rinna blod ur näsan. Så nu lyssnar jag & tar det lugnt. Segt. Irriterande. Passat på att plocka granskott & satt en sats med granskottssirap. Ser ut så här än så länge:


Morgonen började med att sonen frågade varför jag hade ett äpple i munnen.. När sen sambon kom hem sa han mycket finkänsligt: hur fan ser du ut?! Skrattande konstaterade han att jag var väldigt lik Lina i Emilfilmen, när hon hade tandvärk. Ja, ja, det är ju bra att man kan roa omgivningen. Dunka, dunka är det i bihålan, men jag fick god hjälp med lindring av det idag igen, tack för det! Så kom goa grannen, extramor Sonja (hon är skämtsamt inne på att adoptera mig, därav tillnamnet) med en bukett vackra rosor:

Så många snälla goa människor det finns!

Karin & jag har fixat lite med vårt tävlingsbidrag idag också, kommer att fortsätta lite smått på det i morgon. Ett riktigt roligt projekt som vi är övertygade om att kommer att blir mycket vackert. Framåt Juli kan vi visa bilder på kreationen.

I morgon kommer ett sällskap som skall besöka lilla verkstaden. Hoppas bara att jag inte skrämmer iväg dem när de ser mig. Först blir det flytt av hästarna till nytt bete på morgonkvisten, så nu får det bli några timmars sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback