Slut på sötebrödsdagarna!

Nu var det slut på sötebrödsdagarna & imorgon börjar allvaret.. De 6 månaderna med starta eget bidrag försvann väldigt snabbt! Men jag tycker ändå att jag har förvaltat dem väl & försökt börja lägga grunden så stabil som möjligt, för att nu kunna bygga vidare på mitt lilla företag.
AF ringde idag och frågade om jag ämnar fortsätta och hur jag upplevde starten. Kort sammanfattat kan man väl säga mycket jobb & lite pengar. Men visst tänker jag fortsätta! Det är ju nu det börjar.

Här gömmer sig säkert den perfekta skärvan att börja jobba på, med min första skulptur.

En grovt uthuggen uggla är tanken att jag skall börja med. Och sedan en igelkott. Fast blir det som det brukar i mitt skapande kommer jag på något heeelt annat utmed vägen, så det kan lika gärna blir en liten gris eller vad som helst..
Vi får väl vänta & se.
Sonens rum har nu både tapet på väggarna & nytt golv. Klickgolv, som skall vara så himla lätt att lägga. Nä. Inte alls lätt. I alla fall inte när jag & sambon i vanlig ordning har helt olika teorier hela tiden om hur man skall gå åt det. Tacksam att vi inte bor i lägenhet, hade varit synd om grannarna att lyssna på oss!
Får bli några dagars paus med rummet nu, så jag kan husera ute i lilla verkstaden. Till helgen pratas det om sol, då skall jag ha hittat den perfekta skärvan så jag kan stå ute & börja försöka forma den första skulpturen till inspirationsdagen. Vi får väl se vad den kommer att likna. Kanske den rent av blir helt abstrakt, en abstrakt uggla? Vi får väl se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback