Silverhäst & kök

Igår körde jag igång lufthammaren, kopplad till nya fina kompressorn. Vilken skillnad att jobba med bättre maskiner!! Med gamla kompressorn orkade lufthammaren knappt slå, bara fjuttade lite. Skulle köra botten jämn i ett pepparkar som en dansk man beställt, så det skall så "PEBER" på det. Det var sådant drag i maskinen så jag var nära att köra genom botten innan jag hann dra ner på farten. En kompressor är ju ingen kul sak att inhandla, kan jag ju tycka. Men det var faktiskt väl värt det, när man ser resultatet.

Har knackat lite silver också. Efter mys med goa Macko kom detta hänget till:

Bilder på nya köket har efterfrågats, så när det skulle invigningskäkas där ikväll tog jag en bild:

Som synes mycket jobb kvar, bl a en hög med lister som ligger på golvet. Och i morgon är det klart att börja måla tak på sonens rum, sen skall det tapetseras. Puh. Får nog ta täta pauser & knacka lite Diabas & lite silver mellan varven. Hoppas ni har en skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback