Kreativitet

Nu är de klara, Brännarebygdshängena. Små Diabashängen i silverfästen med lite olika utformning, att hänga i en halskedja. Diabasen kommer från Brännarebygden, enligt önskemål från dem som driver Stenlängan. Jag skall tillverka små askar att lägga hängena i, sedan kommer de att finnas till försäljning på Stenlängan i Vilshult.

Så kan jag berätta att igår fortsatte tapetserandet på sonens rum. Samarbetesövningar på hög nivå.. det gick väl sådär. Ni som känner mig & sambon kan nog föreställa er scenariot. Men, men, nu är tapeten i alla fall på plats utan att någon av oss kommit till skada ;) Goa grannen Sonja räddade oss med en välbehövlig paus igår em då hon bjöd på våfflor på terasssen i vårsolen. Sen orkade vi några timmar till.
Ikväll blir det något så ovanligt för oss som en tur till Granada! I sällskap med goda vänner skall det bli riktigt kul, vi vet ju att underhållningen kommer att bli på topp med bästa Springtime Boys!

I morgon är det till att på det igen, nu med att lägga golv i sonens rum.

Så måste jag berätta om ett nytt Diabasprojekt. Jag har fått för mig att jag skall försöka skulptera en grovhuggen uggla. Anledningen till att jag tar tag i detta som jag faktiskt velat göra länge är en tjej som tagit ett väldigt roligt initiativ. Hon har bjudit in till en inspirationsdag, där kreativiteten skall flöda. Dit får man komma med sina alster för försäljning. Det roliga i det hela är att man inte får komma med de saker man brukar göra. Man skall våga testa något nytt, eller kanske bli färdig till att sätta sig själv på prov. Visst är det en kul idé?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback