Ensamt..?!

Någon frågade om det inte blir fasligt ensamt att arbeta själv hemma. Nja..
Det slog mig idag att det inte är SÅ olikt arbetsplatser jag varit på förut. Man får en idé, släpar ihop alla saker man behöver & sätter igång- här skulle jag sätta mig ute på förmiddagen & borra hål i ett gäng örhängen.
Genast flockas nyfikna omkring & undrar vad man håller på med..

Vill man diskutera något blir det mest bara kackel, ingen hjälp där..

och så kommer där en stor bufflig typ & ser ner på de mindre..

Nä, förlåt mina gamla goda arbetskamrater, jag skojar bara. Så gick det ju aldrig till.. Tyckte bara det var en liite kul liknelse när jag skulle ut & jobba idag. Och som ni ser, ensam är jag inte här. Kram på er!

Kommentarer
Irene säger:

Härligt att se och läsa! Det är ju mest kackel på många arbetsplatser ändå, och du slipper ju ovälkomna och avundsjuka kommentarer! Kram och jobba på!

2012-03-14 | 12:00:25
Anonym säger:

Precis så Pia!

2012-03-14 | 12:15:52
Pia säger:

Ja, skrev det mest med glimten i ögat, men visst kan man se vissa paralleller.. Tack & kram / Pia

2012-03-14 | 17:56:08
Bloggadress: http://lindbergdiabas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback