Black Lady

Jag har en viss förkärlek för att klä mig i svart, även om jag vet att en färganalys kategoriserar mig som "Sommar", då man bäst klär i mjuka pasteller. Men nu tycker jag ju om svart. Svart & silver. Det blev en Black Lady idag. Mattpolerad Diabas, svart som natten, sammansatt med glänsande silver. Here she is, Black Lady:

Japp, nu har jag äntligen fått loss tummen & tagit tag i att starta en blogg där jag kan visa lite av vad jag pysslar med i min lilla verkstad. Här kommer jag att presentera nyheter för Lindberg Diabas & Silver, berätta om vad som är på gång osv. Jag hälsar er välkomna & tycker det är jättekul om ni är intresserade & vill hänga med & läsa om vad jag pysslar med. Tack!!
Ja, den översta bilden var ju då Black Lady, den andra var mer på skoj.. Men ni förstår, svart & silver..
Idag har jag frestat handlederna & svingat släggan skall ni tro. Ok, en väldigt liten slägga, men ändå. Jag har börjat jobba på min grovhuggna uggla. Blev ju helt ok väder idag för utejobb. Ett tag stog jag & funderade på vad jag egentligen sysslar med. Jag har ju möjligheten att jobba i lera, vilken är väldigt medgörlig när man skulpterar. Och så bestämmer jag mig för att istället mejsla ut ugglan i Diabas?! Jo, men det är ju det som är grejen! Den skall va´sådär rå & svart & kunna stå ute & bara bli charmigare av väder & vind. Nu beställer vi fortsatt vackert väder som inbjuder till fortsatt utomhusarbete. I morgon skall handlederna få känna att de lever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback