Provbak och Diabashänge

Idag har jag haft bakdag, provbakat inför skogscafét. Blir ni inte lite sugna?

Småkakor på pinne "cake pops", jordgubbsgömmor med vitchokladtryffel och små vitchokladskogstryfflar. Kanske ser de senare lite giftiga ut, men tänkte att de skulle vara lite skogsgöna sådär.. De slank ner väldigt lätt upptäckte jag vid provsmakningen. Mums.
Den 4 aug är det som serveringen är öppen utanför gamla transformatorn i Gylsboda, under konst- och hantverksutställningen. Jag kan avslöja att jag även provsmakat de rosa maränger som Karin bakat & de är mycket smakliga. Kaffe koks över öppen eld. Tavlor & smycken kommer att hänga på träden (om vädret så tillåter).
Sagotant, sjöodjur, & stämningsmusik kommer där att bli. Fri entré. Midnatttsmeditation avslutar tillställningen, där gäller förbokning till ett begränsat antal platser & pris 50 kr.

Lite Diabasarbete har jag också hunnit med, ett beställt hänge:



Det är verkligen glädjande att se hur fler & fler har börjat leta sig ut tilll Gylsboda & tittar förbi min lilla verkstad. Jätteroligt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback