Styrka & fjäril

Nu har jag tagit fram lite nya hängen som Karin målar sina fantastiska motiv på. Det blir så bra!!
Sen skulle vi göra lite andra varianter, som armband & ringar också. Vi har klurat lite på hur man lämpligen skulle fästa Diabasen i tex ett armband. Testade med en där jag graverade det japanska tecknet för Styrka:


Riktigt nöjd är jag inte än med silverarbetet, men det är bara att klura vidare.

Så måste jag visa ett hänge med en fjäril som Karin målat. Visst är den alldeles så levande som om den verkligen sitter där på Diabashänget & vilar sina vingar!



Skall ut i lilla verkstaden en stund till ikväll, har fått lite kul beställningar på hängen.
Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback