Inte alls som Balotelli..

Det har inte helt undgått mig att det varit fotbollsEM. Resten av familjen är intresserad, så liiite hänger man med. En som jag lagt märke till är Italiens Balotelli. Ser grymt vältränad ut & har en sådandär rand på huvudet som Gremlins hade, om ni minns? Vad jag skulle komma fram till är att jag nog är ganska olik Balotelli. Inte bara med tanke på att han är så vältränad. Vad jag tänkte på var mer hans uttalande om spelarnas känsloyttringar. Han tyckte inte det var något att jubla över ett mål. Det var ju mer bara att han gjorde sitt jobb & han hade aldrig sett en brevbärare stå & jubla över att ha lagt rätt brev i rätt låda. Men håll med om att det hade varit roligare om det vore så?! Ser ni bilden framför er? Ha, ha, ha!
 
Det jag skulle komma fram till var i alla fall att jag tänker inte låta bli att jubla.
 
JIPPIEEEEEEEEEEEEEE JIHOOOOOOOOOOO TJOHOOOOO Hurra, hurra, hurra. VI VANN!!
 
 
Vi är så glada!! Har haft en trevlig kväll på stenlängan i Vilshult där vi förärades med diplom & silvernässla efter att ha utnämnts som det vinnande av de 26 tävlande bidragen.
Här sitter vi, stolta som tuppar (hönor?) med våra diplom & vackra silvernässlor.
 
 
Temat var "Över stock och sten". Vårt bidrag:
 
 
och såhär ser det ut där det nu står, på First Hotell i Olofström:
 
 
Stilstudie på bordet, med sin ljushållare i form av en handsmidd drake:
 
 
fågelbadet, lägg märke till det glödritade citatet i grenverket:
 
 
pallen:
 
 
och ljusstaken:
 
 
Det är Karins & mitt första stora gemensamma projekt, men absolut inte det sista. Vi skall tillverka fler bord, olika varianter av denhär typen av bord som vi tycker är mycket tilltalande. Alla delar i installationen har vi själva tillverkat. Våra män har hjälpt oss med tunga jobb där vår muskelkraft inte räckt till. Tack till dem! (vi lär behöva mer hjälp, då nästa bord skall flyttas;) )
Samtliga citat är från Harry Martinssons digra samling av vackra naturdikter.
Som ni ser har vi haft stor hjälp av naturen som själv skapat spektakulära skulpturer, vilka vi sedan använt & förädlat till fågelbadet och till pallen.
 
Sådär, det var roligt att äntligen få visa bilderna och samtidigt kunna berätta att det gick vägen.
Många kramar & tack till Karin, hurra, hurra, det gjorde vi bra!!

Kommentarer
Torbjörn Dolck säger:

Jätte grattis, mycket välförtjänt.

Svar: Tack, Tobbe!! Det var snällt, vi är så glada! Kram!
Pia Lindberg

2012-07-02 | 07:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback