Förberedelserna fortsätter.

"Sleden" (göingska för sliten) är jag, men börjar nu bli klar inför morgondagens 1600-tals marknad. Packar ut det sista i morgon bitti. Ett antal nya målade hängen klara, bl a med Örkeneds vapen på. Skall ta bild på dem i morgon, så ni får se. De är verkligen rykande färska, färgen & lacken har just torkat & jag har monterat dem ikväll.
 
Har gjort en stor skylt till 4 aug också idag, som kommer att placeras vid 121:an, där man svänger av mot Nyteboda. Så fort skylten om 1600-tals marknaden plockas ner sätter vi upp den. Karin har gjort en fin info skylt om både 4 aug & 31 aug utställningarna, den kommer att finnas vid mitt stånd på 1600-tals marknaden.
 
Tanken var att jag skulle baka knäckebröd ikväll, som vi skall ha med den 4 aug & göra dem i form av älgar. Men jag insåg ganska snabbt att om jag skulle hinna få någon sömn alls inatt fick det bli rutor denna gången i stället för älgar. Funkar ganska bra det också. I vårt skogscafé skall bjudas hembakat, vi har tänkt hinna göra lite sylt, saft & annat smått & gott. Skönhetsprodukter som tex vackert röd & väldoftande rosenscrubb mm. Därför kände jag att jag behövde dra igång med bakandet ikväll. Väldigt goda blev knäckebröden & dessutom nyttiga med solros-, sesam- & linfrön i. Försvinnande goda.. Får nog bli några omgångar till sådana inom väldigt snar framtid. Tack för perfekt recept, Åsa!
 
 
Nu kommer det att bli en heldag och även kväll vid Hjärtasjön i morgon & ny marknadsdag på lördag, så vi hörs nog inte här på ett par dagar. Ha det gott, hoppas vi ses vid Hjärtasjön!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback