Diabasklocka

Vilken helg!
En jättetrevlig fredagskväll i Santatorp när vi jobbade med reklammaterialet till 4 aug & bjöds på tidernas godaste kantarellpaj hos Karin & Anders.
Och igårkväll brakfest på logen i Åbogen med massa trevliga människor, god mat, spel & dans.
TACK!!
 
Grabbarna vi uppvaktade igår är framgångsrika armbrytare, SM vinnare båda två.
Den äldre tycker om Diabas & därför var hans present given, det skulle vara något annorlunda & användbart i Diabas. Det fick bli en klocka, med armbrytarsymbolen graverad i den polerade delen. För att visa Diabasens ursprung vid brytningen valde jag att behålla en del av ett kilspår i det råa partiet. Såhär blev det:
 
 
En av traktens stora inom Diabas var där. Ewald, som har ett helt liv av Diabasbearbetning i händerna, godkände arbetet & det var ju väldigt roligt. Han är en av de härliga äldre riktigt kunniga stenmän som gett mig många goda råd som varit till stor hjälp. Små fiffigheter som gör stor skillnad i arbetet, jag är så tacksam!!
 
Nu väntar vi med spänning på avgörandet i Konsttävlingen Årets Nässla, där juryn avslöjar vinnaren ikväll. Karin & jag tävlar med en gruppinstallation. Bilder & rapport om hur det gick kommer imorgon. Nu skall jag ut & försöka hinna få klart ett armband tills i kväll. Ha det gott!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback