Diabas, Silver & hamsterkind..

Hej på er. Vad roligt att ni tittar in, tack för det! Här är en bild på en diabasqwinna med änglavingar (beställd av man som ville uppvakta sin hustru som han kallade sin ängel- vackert!), en lite medletdisinspirerad sol/måne och en specialbeställd symbol som en kvinna beställt efter att ha sett den under en meditation- häftigt!  Snart skall jag lämna ner lite saker till Svarta Bergen i Hägghult. De har nu en facebooksida, gå gärna in där & "Gilla" så poppar där upp vad som händer, fakta om Diabasen osv. Där kommer att finnas trevlig personal som fixar förtäring hela sommaren, rekommenderar varmt att ni besöker friluftsmuséumet & restaurangen.
Nu skall jag återta soffläge. Operationen igår blev lite mer omfattande än beräknat. Där fanns för lite käkben att fästa skruvar i, så när jag låg inpackad i gröna skynken började de prata om att sätta dit "konstgjort" ben..  Då fick jag börja grymta under skynkena & undrade vad det var gjort av. Mina sympatier finns ju starka hos djuren, jag vill inte att något djur skall ha satt livet till för att jag skall kunna få titanskruvarna på plats i käken. Jo, det var från nyfödda kalvar & koraller. När de sa "bara" nyfödda kalvar vände det sig i magen på mig. Stopp å belägg, fram med alternativen. Alternativet var då att borra upp i bihålan & samla eget ben där som man flyttar ner. Så fick det bli. Fast det blev inte klart, det krävs två-tre operationer till, med ca tre månader mellan varje. Idag ser jag ut som en mörbultad hamster med påssjuka. Ha en trevlig lördag, tror jag skall lyxa till det med att byta ut buljongen mot nyponsoppa framåt kvällen..

Kommentarer
Carolina Hallberg säger:

Pia, Pia, varför ska det vara så svårt att vara djurvänlig. Lider med dej och hoppas det går bra!/Lina o M...

2012-02-25 | 17:49:35
Pia säger:

Tack Lina & Mika! Bara vi står på oss & gör våra val i rätt riktning så känns det bättre & vi kan göra skillnad. Kram / Pia

2012-02-26 | 00:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback