Starthjälp

Idag har jag för första gången gått till hästarna i vinter utan att frysa! Jag är nu fullrustad efter att snälla tomten kommit tidigt i år, först med ett par superdupervantar & nu med en rejäl vinteroverall. Hade nog klarat den kyliga söndagen än bättre om jag haft den redan då. Men den är skön att ha nu, tack, tack.
 
Idag har vi plockat ut resten ifrån transformatorn. Skönt, bara resten av sakerna kvar som står kvar där vi hade vår endagslanthandel som skall plockas hem & där skall städas ut, sedan kan jag ta itu med beställningarna som halkat efter. Det går rysligt snabbt til jul!
Våra bilar tyckte inte riktigt om den korta vägen mellan transformatorn & vårt hus i samband med vintervädret, så vi fick startproblem. Efter att ha fixat detta med startkablar kom vi fram till att vi kanske skall lägga till en ny gren i vår affärsidé: Karin & Pia´s starthjälp.. Hurra, vi kom igång!
 
På em träffade vi alla från Julrundan för summering och dragning i lotteriet. Jag tycker att Eva summerade det bra: Vi är trötta men nöjda. Mias lilla Thea & Eva fixade lottdragningen.
 
I morgon är det arbete på Turistbyrån & sen möte i turistföreningens styrelse. Tänk vilken chef & arbetskamrater jag har, som alla halkade ut i snöyran i söndags för att titta på vår utställning. Imponerande!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback