Quinnan

Insåg imorse när en kund kom insåg jag att jag väldigt slarvigt packat in sakerna i lilla verkstaden efter allt packande ut & in för julmarknad & olika evenemang. Igår när jag släpade in det sista från transformatorn hamnade allt bara rakt fram, mitt ivägen i lilla verkstaden. Skulle sedan ta ett ryck & fixa till det lite, då lyckades jag välta ner hela stället med halsband. Om man inte har arbete så skaffar man sig det.. Behöver lite mer svängrum. Fast jag tycker ändå om min lilla trånga verkstad som går ganska bra att värma upp under kalla vinterdagar. För jag har lite svårt med övandet i att tycka att det är ok med svinkall vinter. Det går sådär. Längtar mest bara efter sol & värme, faktiskt.
Jag har inte hunnit med alls så mycket Diabasarbete som jag hoppats idag.
Tog ett ryck med hopplösa telefonärendet. Ni har hört det förut & problemet kvarstå (sedan semestern.. tror ni att jag börjar tröttna?) Dagens resultat: fortfarande ingen telefon. Som väntat. "Vi återkommer".. Jahapp.
Kan ju visa er ett tidigt silver/Diabassmycken, som jag inte tror att jag lagt ut här förut.
En Quinna som håller en liten rå Diabas i armarna ovanför sitt huvud. Till henne knackade jag fram kroppen ur en riktigt tjock silvertråd. Huvudet smälte jag & lödade sedan på tillsammans med armarna & infattningen till Diabasen. Är lite sugen på att göra något liknande, så fort som jag är ikapp med beställningarna. Jag tyckte själv om henne, formen & känslan som hon ger. Jag riktigt längtar efter att hinna sitta & skapa efter känslan som kommer. Men först skall jag ta fram det som är beställt till innan jul, I promise!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback