Julrundan

Idag har vi haft Julrunda här. Kl 11 öppnade vi & de första besökarna var då redan på plats. De sista tavlorna hängdes samtidigt som de första gästerna kom in, rykande färska vackar änglatavlor. Vi var väl rustade med många lager kläder för att klara dagen i den kalla men mysiga byggnaden. För mysigt blev det!
Vid vägen hade vi den fina granen som barnen målat åt oss, med en presentation av granen & Diabaskonstnär Christer Bording, som ordnat granmaterialet.
Inne hade vi en blandning av vår konst & hantverk. Mettes keramik i bakgrunden, Karins julkrona & mina smycken i nätkorgen, Karins lamm skinn nederst i bild.
Rebeckas fototavlor på väggen, mina smycken & ljusstakar på bordet
Rebeckas fototavla av transformatorn, Karins handsmidda väggljusstake, & så mina smycken & ljusstakar, målade av Karin.
Fler av mina Diabashängen med silverinfattningar
Nu kommer vi in i andra lilla rummet. Där trängs vårt hemlagade godis med granen med handgjorda prydnader & under den överraskningspaket för barnen. Julkorten på bordet är Rebeckas foton.
 
Möt prinsessan Fiona i sin brudskrud som vi tovat.
Capen med rejält spänne i handsmitt silver
Handledsvärmarna med broderat mönster
De tovade skorna
det var så långt vi hann.. Fler kläder har vi planer på att tova framöver. Framförallt capen var många intresserde av.
Här en vas i Diabas, där Karin målat frostnupna nypon, tomteljusstake & målade hängen.
Tovade tomten med Diabaskropp här i sällskap av målad ängel på Diabas.
Konsert med Stig & Magnus. I bakgrunden Karins vackra vinteränglar, alldeles nymålade.
Mycket vackert var det & när Stig sjöng O Helga natt med sin kraftiga stämma var det ren magi i Transformatorn. Tack!! för den upplevelsen. Stackars Magnus klarade galant att spela, trots att fingrarna snabbt blev stelfrusna.
Skymningen kom & uteeldarna lyste upp isformationerna.
Den frusne kaffekokaren höll eldarna vid liv ute. Sonen var också mycket behjälplig med eldandet. Kaffe & lussekatt serverades ute vid elden.
En mäktig syn man möttes av från vägen.
Inne brann alla våra stearinljus & gjorde sitt bästa för att lysa upp & sprida lite värme
 
Det var verkligen roligt att så många besökte oss, trots varningar om snöstorm.
Så kom gospelkören. Snön föll ymnigt men kl 19 kom publiken & vi bjöds på en alldeles fantstisk konsert. Vi tackar & bugar för denna upplevelse, den kommer vi aldrig att glömma!
Tyvärr har jag ingen kamera som funkar i mörker, men för att ni skall ana stämningen lägger jag ändå med mina misslyckade bilder på den fina kören i kåpor, de stod både på golvet, i trappan upp till andra planet & uppe på träavsatsen. Så häftigt & mäktigt!
 
Higher Ground. Ni var fantastiska!
Avslutningsvis vill jag tacka alla gäster som kom & besökte oss under dagen & kvällen, det är ni som gör det värt jobbet, tack!! Och tack Rebecka som var med & ställde ut sina fina fototavlor, Mette som ställde ut sina emaljer & keramik & naturligtvis Karin med sina som alltid underbara tavlor & som tillsammans med mig jobbat som attan för att sy ihop dagen. Häftigt blev det. Tack!! NU skall vi vila (och ta igen allt som halkat efter..)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback