Gott Nytt År!

2012 till ända, så går vi förväntansfulla in i 2013. 
2012 har varit ett händelesrikt och lärorikt år. Samarbetet med bästa konstnärskollegan Karin Thuresson har vuxit fram och nu har vi prövat våra vingar lite & kan börja sortera ut vad vi skall satsa på.
Vinsten i tävlingen Årets Nässla gav oss bra skjuts. Och våra evenemang på olika teman har varit uppskattade. Vad vi också lärt oss är att fullt så späckat schema som vi haft de senaste månaderna skall vi vara försiktiga med.
 
Jag är så tacksam för att vi får möjligheten att arbeta med detta och det är ju tack vara er som det är möjligt. Hade vi inga kunder så skulle det ju bli svårt ;) Och vi lovar att vi skall göra vårt bästa för att inte göra er besvikna under 2013.
 
Några av våra höjdpunkter under 2012:
 
Att vara med djuren är ju något som alltid ligger högt upp på min lista.
 
Sortimentet har utökats med att Karin målar på endel av mina Diabasalster
 
Mitt silversmide utvecklas vidare
 
Jag fick ställa ut på Gallerie Frida
 
Det vinnande bidraget i Årets Nässla, tillsammans med Karin:
 
Jag gjorde min första klocka, till Svenska Mästaren i armbrytning
 
Vidgar mina vyer med div studiebesök hos andra som arbetar & arbetat med Diabas i många år. Här Aronsberg
 
Tidningarna gör flera reportage
 
1600talsmarknaden i Lönsboda
 
Och så vår stora dag.
4 aug i Transformatorn.
Karins & mitt första egna evenemang & det blev succé med konst, hantverk, café och underhållning. Tack familjerna som ställer upp & hjälper till!!
 
Härliga Mette är såklart med på allt som händer i Gylsboda.
Kvällen blev magisk
Först dök Sjöpduret upp i berghålan till folkets jubel
Sen sänkte sig skymningen
Ute samlades folk i cafét & lyssnade på musikunderhållningen.
Över trehundra besökare letade sig ut till Gylsboda för dagen!
 
Året fortskrider med stendagen i Hägghult, där jag hade med lite av varje & jag stod där och visade polering
 
Mellan varven samlas ny energi ute med djuren
 
Utställning på konstrunda i Ryssby, med lite skulpturer & Karins vackra målade ängel vid ingången.
Därefter utställning i Byagården i Ubbaboda, där vi visade lite nya målade alster, smycken & så var sonen med med sina knivar.
Och sen kom vårt nästa stora egna evenemang. Fårhusutställningen i Santatorp. Två dagars jätteutställning i det magnifika fårhuset, med café och duktiga gästutställare. Trötta & nöjda arrangörer kunde konstatera en ny succé ;)
 
 
Lilla lamm passade så bra i fårhuset.
Och Karins jättetavlor gjorde sig på de stora väggarna
 
Vi utvidgar sortimentet med målade möbler med Diabasdetaljer
Får hyra ett skyltfönster i centrala Lönsboda under vintermånaderna
 
Fyra dagars julmarknad Skånejul på Hässleholmsgården, även här tillsammans med Karin
 
Mellan alla evenemang fortsätter jag med Diabas & silverarbetet, här en brosch som jag tycker mycket om
 
Vi tovar & kokar godis & ställer i ordning till en gameldags lanthandel i lokalen i Lönsboda under julskyltningen.
Kransar & blomgrupper gör vi också. Mycket roligt har vi under tiden, så klart.
    

Lanthandeln:
 
 
Och sedan över till Julrundan, tillbaka till underbara Transformatorn i Gylsboda
Där vi bla annat premiärvisar vår tovade cape med silverknäppe
Frusna musiker underhöll så vackert
 
 
Det blev magiskt med snöyra på kvällen & gospelkören Higher Ground som verkligen blåste undan snön & kylan med sina ljuva stämmor. Överallt hade vi stearinljus, ute kokte kaffet över öppen eld. Gästutställarna hade vacker konst att visa. Ca 130 pers tog sig ut i snö & kyla, fantastiskt!
Och nu lite välbehövlig återhämtning med familjen, djuren & vänner, så tar vi nya tag & satsar in i 2013.
Tack alla som beökt oss & som hjälpt till att göra vårt 2012 så fantastiskt. Och välkomna åter under 2013.
 
GOTT NYTT ÅR!!
 
Högtidsstenen i nyårsskrud
 
 

Kommentarer
Lina säger:

Rolig sammanfattning på ett fantastiskt skaparår ♥

Önskar dig ett lugnare, men lika roligt år 2013.

Kram!

Svar: Tack!! Skall försöka åstadkomma det. God fortsättning! Kram!
Pia Lindberg

2013-01-01 | 17:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback