Ännu ingen kamera..

I morgon skall jag hämta min kamera efter jobbet, sen skall vi frossa i bilder från i söndags här.
 
Idag har vi jobbat med kläderna, bl a en tovad krage som kommer att bli både varm & vacker. Ett rejält handgjort spänne i silver får den också. Handledsvärmare i skir modell hänger nu på tork.
Vi tog en paus i arbetet & hämtade Karins hästar, skönt med en promenad trots att det är bitande kallt.
På morgonen var jag hos de egna hästarna, men tyvärr hanns det inte med någon tur med dem idag.
 
På keramiken laddade jag en stengodsugn ikväll så luffarchacket, en skål & ett par kakfat skall bli klara. En skål med intensivt röd insida hade jag klar idag. Får vänta med bild på denna också tills kameran är på plats. Jag hade en liten flingsaltskål som blev klar förut, den har jag bild på:
 
I morgon blir det ett pass på Turistbyrån, sedan direkt till lokalen vi hade öppet i i söndags för att plocka ned allt som nu skall flyttas till transformatorn i Gylsboda inför 9 Dec Julrundan. Förhoppningsvis hinner vi med lite arbete med kläderna också i morgon. Skylten om Julrundan & pilarna som skall upp i Lönsboda skall vi ha klara till i morgon. Karin får skriva skylten, så blir det vackert.
På onsdag är det träff i Svarta Bergen på fm, då vi skall träffa tidningarna som skall hjälpa oss att sprida info om julrundan. Jag har då tagit ledigt från arbetet, för att hinna jobba med evenemanget. Det går väldigt fort till söndag, då det är den stora dagen. Det kommer att bli så häftigt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback