Toppen av ett isberg

Ser ut att bli ännu en vacker dag. Får nog bli att polera Diabas ute idag då.
Denna veckan har mycket tid gått åt för läkarbesök (med whiplash nacken), tandläkarbesök & sådant. Men lite har det blivit gjort i alla fall.
En skulptur "Toppen av ett isberg" har det blivit. Den kan symbolisera mycket. Förmodligen olika saker för varje betraktare. Därför tror jag jag väljer att låta bli att ge min tanke bakom den & låter er fantasi klä den med en betydelse istället.
och så har jag fortsatt förbättra skyltningen, efter att turisterna sagt att de fortfarande har svårt att hitta hit. Och när de kommer fram är de osäkra på om de kommit rätt. Nu blev det väl lite tydligare i alla fall.
Tycker lite synd om barnen att sommarvärmen infinner sig just när skolan startar. Idag slutar i alla fall sonen tidigt, så han hinner bada i eftermiddag om vädret håller i sig. Jag skall först ut med djuren & sedan sätta fart på slipmaskinen, där vattnet ger konstant utomhusdusch medan man jobbar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback